Skip to main content Skip to footer

Cash afhandelen kan goedkoper én veiliger

Brink’s biedt hiervoor een breed scala van oplossingen aan.

Het gebruik van cash mag dan wel dalen, toch blijft het een belangrijk betaalmiddel bij heel wat winkels en retailers. En zolang cash in gebruik blijft, moeten winkeliers en ondernemers dat geld ook afstorten bij de bank. Dat is niet zonder risico. Bovendien is het duurder dan vroeger.

Gaetan van Mossevelde, key accountmanager bij Brink’s, legt uit waarom het manueel afstorten van cash bij de bank niet noodzakelijk de beste manier van werken is. “De markt evolueert en banken sluiten steeds meer van hun geldautomaten. Dat betekent dat ondernemers steeds verder moeten gaan om hun cash af te storten.”

Die extra afstand verhoogt niet alleen het risico dat er onderweg iets gebeurt. Het kost ondernemers ook gewoon meer tijd – en dus geld. “Als ondernemer moet je al een antwoord bieden op de hoge loonkosten. Daarom wil je je medewerkers meer dan ooit kunnen inzetten voor hun echte taken, zoals het bedienen van klanten.” Brink’s biedt hiervoor een breed scala van oplossingen aan.


Cash storten met de Brink's Retailbox sealbag afstortkluis

Sneller én met minder werk

“Brink’s inschakelen voor geldtransporten en de verwerking van cash is een eerste logische stap. Je verliest geen tijd meer met naar de bank te rijden om geld af te storten.” Het klaarmaken van de kassa’s, dat moet natuurlijk wel nog gebeuren, net als het klaarmaken van de sealbags voor transport.

Daarom is de RetailBox van Brink’s een eerste echte stap richting volledige ontzorging van de afhandeling van cash. Het gaat om een kluis die je in de backoffice plaatst. “Medewerkers hoeven het geld enkel nog aan te melden en in een sealbag te storten in de kluis. De dag erna komt het geld al op je rekening, nog voor het wordt opgehaald.” Pas wanneer de kluis bijna vol is, komt Brink’s langs. 

100 procent ontzorging

Hoewel de medewerkers dankzij de RetailBox  minder handelingen moeten uitvoeren met het geld, komen ze wel nog steeds in het proces voor. Dat verhoogt ook het risico op interne fraude. “Met Paystation gaan we pas echt over naar een volledige ontzorging”, vertelt Gaetan. “Deze slimme kluis vervangt alle handmatige activiteiten rond de verwerking van contant geld aan de kassa. Het toestel registreert alle transacties, waardoor je de inhoud van de kassa’s niet meer hoeft te tellen.”



Brink's Paystation

Het gebruik van een Paystation heeft een duidelijke return on investment. Gaetan legt uit: “Als je elke dag een uur bezig bent met het opmaken van kassa’s, dan lig je al snel aan zes uur per week. Een Paystation maakt dus een groot verschil, zeker in tijden van hoge personeelskosten.” Tegelijk benadrukt hij dat het toestel het personeel niet vervangt. “Door de tijdsbesparing kunnen medewerkers zich bezighouden met wat écht telt.”

Brink's Complete slimme kluis B-Safe

Daarnaast biedt Brink’s ook B-Safe (small en medium) aan als oplossing voor cash: slimme toestellen met biljettenlezers die minder manuele handelingen vereisen. Hierdoor beschik je op een veilige manier over voldoende biljetten en prekrediet en ben je gewapend tegen vervalsing. 

Wil je meer weten over de Paystation?

Ons team van specialisten beantwoord graag al je vragen

Wil je meer weten over de mogelijkheden van de Paystation? Neem dan contact op met ons  via 02 801 00 21. Of vul het contactformulier in, dan nemen we contact op met jou.

About the author

Brink's Solutions Belgium