Skip to Content

Albron kiest voor bijna 100 Paystations in Center Parcs

Een veilige oplossing voor cash die ook nog eens hygiënisch is

albron

In Center Parcs kunnen gasten nog altijd contant afrekenen. Even is er overwogen om over te stappen op cashless betalingen, maar dat blijkt niet aan te sluiten op het betaalgedrag van de buitenlandse gasten. Daarom besloot Albron, verantwoordelijk voor de supermarkten en de horecazaken in de parken, om voor de contante betalingen Paystations van Brink’s te gebruiken. Directeur Business Control Jörgen van Wijk: “Het gaat om 17 apparaten in België en 75 in Nederland, verdeeld over tien parken. Het is een forse, maar bewuste investering die zich snel terugverdient.”

Grote cashvolumes 
In de parken betaalt 15 procent van de gasten cash. Het gaat vooral om Duitse en Franse gasten. “Met onze jaaromzet gaat dat om grote volumes. Sinds 2010 hadden we in alle parken al grote slimme kluizen van Brink’s. Dat heeft jaren prima gewerkt, maar er kwam nog altijd heel wat handling van de cash bij kijken. Die tijd en moeite besteden we liever aan onze eigen werking. Toen kwam Paystation ter sprake, als veelbelovend veilig alternatief.”

Key features

  • Veiligheid: niemand kan bij het geld, veiliger kan gewoon niet
  • Efficiëntie: geen storingen en kasverschillen
  • Hygiëne: extra belangrijk omdat Albron met eten werkt
  • Fraudepreventie: geen verplaatsingen meer met geld
  • Controle: inzicht op welke omzet waar vandaan komt

 

Paystation, de veiligste oplossing
In elke horecagelegenheid en supermarkt van Center Parcs staat nu minstens één Paystation. De gast voert de biljetten of munten zelf in. Het toestel zorgt voor wisselgeld. Niemand kan bij het geld, ook de medewerkers van Albron niet.

Vlot betalen bij grote drukte
“Ik ben heel blij dat we voor Paystation hebben gekozen. Het allerbeste is: medewerkers hoeven niet meer met cash door het park te lopen. Dat vermindert de risico’s op diefstal en verlies aanzienlijk. We hebben er geen omkijken naar: Brink’s krijgt automatisch de melding dat een Paystation bijna vol is en komt het apparaat leegmaken. Over storingen hoor ik weinig. Bij ons is het vaak heel druk. Dan is het van groot belang dat de gasten in de supermarkten en horecazaken vlot kunnen betalen.”

Makkelijk in gebruik
“Het was een flink project om dit zo grootschalig aan te pakken. Onze medewerkers moesten er even aan wennen. Maar de Paystation is makkelijk in gebruik. Kinderen vinden het leuk om er het geld in te stoppen. We merken verschillende positieve veranderingen sinds de apparaten er staan en alles functioneert. Er is meer veiligheid en er zijn minder kosten. Bovendien draagt het systeem bij aan de hygiëne, aangezien nu niemand nog aan het geld komt. Wat mij betreft, is Paystation op dit moment de beste oplossing voor onze cashbetalingen.”

Koppeling met polsbandjes
“Er zijn uiteraard altijd kleine verbeteringen mogelijk. Zo zou ik boekhoudkundig nog wat meer details willen zien in het klantportaal. Ook zou het mooi zijn als we in de toekomst onze polsbandjes kunnen koppelen met de Paystations. Onze gasten zetten op dat polsbandje een bepaald budget waar ze allerlei dingen mee kunnen betalen. De ontwikkelingen gaan snel, maar voorlopig lopen wij met de Paystation voorop in horecaland. Zeker omdat cash nog niet weg te denken is in onze parken.”

Ontdek een passende implementatie voor jou

Ons team van specialisten beantwoord graag al je vragen Wil je meer weten over de Paystation? Neem dan contact op met ons via 02 801 00 21. Of vul het contactformulier in, dan nemen we contact op met jou.

Vrijblijvend advies