Skip to main content Skip to footer

Cash efficiënter én veiliger verwerken? Dat kan met een slimme kluis!

Brink’s biedt hiervoor een breed scala van oplossingen aan.

De traditionele manier van cash verwerking – geld tellen en naar de bank brengen – is weinig efficiënt. “Heel wat retailers zijn zich daarvan bewust en gaan op zoek naar efficiëntere oplossingen”, zegt Gaetan Van Mossevelde, key accountmanager bij Brink’s. “Onze oplossingen zoals een slimme kluis zijn niet alleen efficiënter, ze zorgen ook voor meer veiligheid. Sommige gaan fraude zelfs voor 100 procent tegen.”

Wanneer we het cashverwerkingsproces van ondernemers onder de loep nemen, dan stellen we heel wat inefficiënte handelingen vast. “Een eerste aspect is natuurlijk dat ondernemers of hun medewerkers zelf nog het geld tot bij de bank brengen om af te storten. Dat kost tijd – en dus ook geld. Bovendien sluiten de banken steeds meer van hun filialen, waardoor je almaar langere afstanden moet afleggen met het geld, met grotere risico’s tot gevolg.”

Hoewel het gebruik van geldtransporten het verwerken van cash al voor stukje efficiënter maakt, blijft er veel ruimte voor verbetering. “Brink’s haalt het geld op en telt het, maar je moet de kassa’s wel nog steeds klaarmaken ’s ochtend en ’s avonds, net als de sealbags voor het transport”, benadrukt Gaetan. En dat vergt natuurlijk tijd van de medewerkers.

Minder handelingen met een slimme kluis

Net daarom voorziet Brink’s enkele oplossingen die winkeliers en ondernemers verder ontzorgen. De efficiëntiewinsten zitten daarbij niet enkel in de tijd die je medewerkers uitsparen, maar ook de in de veiligheid en de correctheid van het cashverwerkingsproces. 

Zo is er bijvoorbeeld de Brink’s RetailBox: een kluis voor in de backoffice. “Medewerkers hoeven het geld enkel aan te melden en in een sealbag in de kluis te storten.” Ondernemers krijgen het geld de volgende dag al op hun rekening. “Het is dus een vorm van voorfinanciering. Het grote voordeel is dat je minder geldtransporten moet inplannen: Brink’s komt de kluis ledigen wanneer die bijna vol is, maar intussen beschik je wel al over het geld. Dat scheelt al snel enkele transporten per maand.”

Sticky hands

De RetailBox gaat interne fraude, of de zogeheten sticky hands, al voor een stukje tegen, maar maakt het cashverwerkingsproces nog niet volledig waterdicht. “Je kan perfect zien wie wat heeft gestort en hoeveel, maar er komen dus wel nog mensen bij het geld.” Wie 100 procent zekerheid wil, kan kiezen voor een Paystation, een slimme kluis. Het vervangt alle handmatige activiteiten en de verwerking van contant geld aan de kassa. Het toestel registreert alle transacties, waardoor je de inhoud van je kassa niet meer hoeft te tellen.

Het toestel neemt de hele cashverwerking op zich, zonder dat er menselijke handelingen aan te pas komen. Via het portaal kan je als ondernemer alles opvolgen. “De kassa klopt altijd, je spaart tijd en dus ook geld uit. Met het klassieke cashverwerkingsproces ben je wekelijks al snel enkele uren kwijt, met het Paystation is dat nagenoeg nul.”

Wil je meer weten over de mogelijkheden voor in jouw zaak? Neem dan contact op met ons  via 02 801 00 21. Of vul het contactformulier in, dan nemen we contact op met jou.

Wil je meer weten over onze slimme kluizen?

Ons team van specialisten beantwoord graag al je vragen

Wil je meer weten over de mogelijkheden van de Retailbox of de Paystation? Neem dan contact op met ons  via 02 801 00 21. Of vul het contactformulier in, dan nemen we contact op met jou.

About the author

Brink's Solutions Belgium