“Ik had deze oplossing al jaren eerder willen hebben”
Yuri Dimitruk is head of security en loss prevention bij A.S. Watson. Hij zocht naar een veilige oplossing voor cash geld voor de filialen die een verhoogd risico lopen. “We werken al langer met Brink’s”, vertelt Yuri. “De Paystation is één van de laatste redmiddelen voor de filialen met een hoog risico, behalve dan misschien een permanente bewaker voor de deur. Het gaat ons vooral om de veiligheid.”
“We zijn van plan om meer Paystations bij te plaatsen, want de ervaringen vanuit de filialen zijn positief. De Paystation geeft in ieder geval een veilig gevoel bij het personeel. Als er een Paystation in gebruik is, heeft het maar weinig zin om een winkel te overvallen”, zegt Yuri. Carina Stokebrook treedt hem bij: “Je kan niet meer bij het geld komen, zoals aangegeven staat bij de ingang en op het toestel zelf. Iedereen weet dus dat hier niets meer te halen valt. Ook interne fraude is niet meer mogelijk.”
Carina Stokebrook, winkelmanager
A.S. Watson
Toekomst voor werken met cash geld
Op termijn wil A.S. Watson Paystation integreren met het Brink’s klantenportal en de eigen kassasoftware. Vandaag moeten enkele handelingen nog manueel gebeuren, zoals het invoeren van het aankoopbedrag en de administratieve verwerking van de omzet. Medewerkers vullen zelf het wisselgeld ook bij in de machine. Yuri: “Uiteindelijk willen we dat Brink’s ook het werken met wisselgeld helemaal regelt, zodat winkeliers geen omkijken meer hebben naar cash geld.”
Veilig, efficiënt, hygiënisch en foutloos
Carine vertelt hoe de klanten in de winkel positief reageren. “Ze moeten even wennen, maar merken al snel dat het allemaal zeer eenvoudig is. Eens iedereen de Paystation gewend is, zal alles sneller gaan en kunnen we meer tijd aan onze klanten besteden.”
Carine verwacht dat veel andere winkeliers ook voor een slimme kluis als Paystation zullen kiezen. “Het is veilig, efficiënt, hygiënisch en je kan geen fouten meer maken. Brink’s krijgt automatisch een seintje wanneer het tijd is om het cash geld uit het toestel op te halen. Zelf hoeven we geen geld meer te tellen en te wachten tot de kluis open gaat om het geld op te bergen. Een minuut na sluitingstijd staan we al buiten! Ik wou dat ik de oplossing jaren geleden al had.”
Ons team van specialisten beantwoord graag al je vragen Wil je meer weten over de Paystation? Neem dan contact op met ons via 02 801 00 21. Of vul het contactformulier in, dan nemen we contact op met jou.