Skip to Content

Zelf cash storten? Niet zo voordelig als je denkt

cash storten

Ondernemen en cashmanagement zijn twee kanten van dezelfde medaille. Helaas, moeten we daarbij zeggen, want de verwerking van cash in jouw zaak kost soms veel tijd en moeite. Maar voor al die nadelen bestaat ook een oplossing. Zo bespaar je niet alleen tijd, maar ook geld. Hoe? Dat lees je in deze praktische lijst. 

Tijdverlies en niet feilloos
Alvorens je naar de bank gaat om je geld te storten, moet je het natuurlijk eerst tellen. Daar kruipt tijd in, zeker als je jouw bezoek aan een bankautomaat hebt uitgesteld. Sommige handelaars doen dat handmatig, andere hebben een geldteller. Hoe dan ook: een fout is snel gemaakt, waardoor het bedrag dat je inschreef achteraf niet gelijk is aan het bedrag dat op je rekening terechtkwam. Bijvoorbeeld door verkeerde bedragen aan te rekenen of terug te geven.

De tijd en moeite die in cash kruipt, zorgt ervoor dat de bedragen zich snel opstapelen. Op het einde van de dag moet je die zelf naar een bankautomaat brengen. Je op straat begeven met grote geldbedragen op zak voelt allesbehalve lekker. Zoals we allemaal weten, is het aantal beschikbare bankautomaten de afgelopen jaren sterk afgenomen en in sommige gevallen betekent dat ook dat je langere afstanden moet afleggen met het geld. Anders gezegd: je verliest meer tijd dan vroeger.

Geen optimale cashflow
Een ander nadeel is dat de cash die je hebt liggen niet meteen op je rekening komt te staan. Een goeie kasstroom is nochtans belangrijk voor de financiële gezondheid van een onderneming. Hoe sneller je de munten en briefjes die je ontvangt op je rekening krijgt, hoe beter dus. Hier knelt het schoentje bij traditionele manieren van cashbeheer.

Snel en makkelijk cash storten in je eigen zaak
Brink’s maakt het voor handelaars mogelijk om cash in de eigen zaak te storten via een slimme kluis. Dat doet meteen een paar nadelen teniet. Zodra je het geld in de kluis legt, is het veilig opgeborgen. Vanaf dat moment staat Brink’s garant voor de veiligheid ervan, en voor de ophaling en verwerking. Het geld is dus meteen uit jouw handen, letterlijk en figuurlijk, maar nog belangrijker: het kan snel op je rekening komen – de volgende werkdag al en nog voor de agenten het bedrag komen ophalen. 

We bieden die oplossing op twee manieren aan: met een RetailBox of met Brink’s Complete. Het grote verschil? Bij de RetailBox beslis je zelf wanneer wij langskomen. Je houdt je kluis in de gaten en wanneer die vol is, plan je een transport in via het klantportaal. Met Brink’s Complete gaan we een stap verder op het vlak van veiligheid en efficiëntie. Die slimme kluis telt het geld automatisch, waardoor het accepteren, tellen, valideren en opslaan ervan kinderlijk eenvoudig wordt. Zonder risico en zonder fouten. Daarnaast houden we vanop afstand het volume in de kluis in de gaten. Wanneer de kluis bijna vol is, komen wij bij je langs zonder dat je daar een afspraak voor hoeft te maken. Nóg minder werk voor jou!

Onze slimme kluizen  zijn maar één oplossing uit het gamma. Paystation combineert die voordelen bijvoorbeeld met een gesloten kassasysteem dat alle handmatige activiteiten en de verwerking van cash aan de kassa vervangt. En natuurlijk is er ook nog ons traditioneel waardetransport: de kernactiviteit waarmee het voor Brink’s allemaal begon.

Wil je meer weten over de mogelijkheden van Brink's?

Wil je meer weten over de mogelijkheden van Brink's? Contacteer een van onze adviseurs om te bepalen welke betaaloplossing het best bij jou past.

salessupport.be@brinks.com